قوماندانی مرکزی ایالات متحده تأیید کرد که نیروهای آمریکایی پس از حمله اخیر ایران به یک کشتی تجاری در نزدیکی تنگه هرمز، دوباره به اهداف متعددی در ایران حمله کردند.
بیانیه سنتکام در روز شنبه نشان داد که این حملات در تاریخ 27 جون به دستور رئیس جمهور ایالات متحده انجام شده است.
طبق این بیانیه، نیروهای ایرانی با یک فروند طیاره ای بدون نشین تهاجمی یک طرفه به نفتکش کیکو با بیرق پاناما حمله کردند.
این نفتکش که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام بود، ساعت 4:30 صبح روز جمعه به وقت شرقی هنگام عبور از نزدیکی تنگه هرمز مورد حمله قرار گرفت.
سنتکام اظهار داشت: "نیروهای آمریکایی امروز در پاسخ مستقیم به حملات مداوم ایران به کشتیهای تجاری، عملیاتی را انجام دادند."
طبق گزارشها، طیارات نظامی ایالات متحده زیربناهای نظارتی نظامی، سیستمهای ارتباطی، نقاط دفاع هوایی، تأسیسات ذخیرهسازی طیارات بدون نشین و قابلیتهای مینگذاری بحری ایران را هدف قرار دادند.
این قوماندانی اعلام کرد که کشتیهای تجاری همچنان از تنگه هرمز عبور میکنند و افزود که نیروهای آمریکایی «در حالت آمادهباش، مؤثر و آماده» هستند.
انفجار در جنوب ایران
تلویزیون دولتی ایران از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد در شهر سیریک در جنوب ایران در اوایل صبح یکشنبه خبر داد.
به گفته یک منبع نظامی، بعضی از پرتابهها به یک قله ای مخابراتی در روستای طهوریه برخورد کردند.
خبرگزاری فارس ایران نیز از شنیده شدن صدای انفجار در روستای میسین در جزیره قشم در جنوب ایران خبر داد.
هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات یا جراحات احتمالی منتشر نشده است.

















