کشور های همسایه
2 دقیقه مطالعه
پایگاه هوایی امریکا در کویت مورد هدف ایران قرار گرفت
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرده است که تمامی اهداف تعیین ‌شده در یک عملیات تلافی‌ جویانه که پایگاه امریکایی در کویت را هدف قرار داد، نابود شده ‌اند
پایگاه هوایی امریکا در کویت مورد هدف ایران قرار گرفت
پایگاه هوایی امریکا در کویت مورد هدف ایران قرار گرفت / Reuters

چهار عضوی نیرو های مسلح ایالات متحده و سه پیمانکار غیرنظامی در حمله موشکی بالیستیک ایران به یک پایگاه هوایی امریکا در کویت در هفته گذشته زخمی شدند؛ این حمله بنا بر گزارش رسانه‌ای روز یک ‌شنبه در واکنش به یک حمله هوایی امریکایی در جنوب ایران انجام شد.

شبکه خبری سی ‌بی‌ اس گزارش داد که همه هفت نفر دچار جراحات جزئی شدند و ظرف ۲۴ ساعت به خدمت بازگشتند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت که به‌ عنوان واکنش به حمله هوایی امریکایی نزدیک فرودگاه بندرعباس در جنوب ایران، یک پایگاه هوایی امریکا در کویت را هدف قرار داده است.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که سپاه اعلام کرده است حمله تلافی ‌جویانه ساعت ۴:۵۰ صبح به وقت محلی (۰۱:۲۰ به وقت گرینویچ) صورت گرفته، چند ساعت پس از آنچه این نهاد آن را حمله‌ای امریکایی نزدیک فرودگاه این شهر بندری با استفاده از پرتابه ‌های هوایی توصیف کرده است.

در بیانیه بعدی، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که حمله موشکی «با موفقیت توسط نیروهای کویتی رهگیری شده است.»

تنش‌ های منطقه‌ای در ۲۸ فبروری افزایش یافت، زمانی که امریکا و اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام دادند و تهران با موج‌ هایی از پهپاد ها و موشک‌ ها که اهدافی در سراسر منطقه را هدف قرار دادند، تلافی کرد و همچنین تنگه هرمز را بست.

آتش‌بس از طریق میانجی‌گری پاکستان در ۸ اپریل برقرار شد، اما گفتگو ها در اسلام ‌آباد نتوانستند به یک توافق پایدار بینجامد.

دونالد ترامپ, رئیس‌ جمهور ایالات متحده امریکا بعد ها آتش‌بس را به ‌طور نامحدود تمدید کرد، در حالیکه محاصره کشتی ‌هایی را که از یا به بنادر ایران از طریق این گذرگاه استراتژیک رفت ‌و آمد می ‌کردند حفظ نمود و گهگاه اعلام می ‌کرد که یک توافق صلح نزدیک است.