بر اساس یک گزارش، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، در سخنرانی خود در مراسم به آب اندازی یک کشتی جنگی اعلام کرد که این کشور باید طی پنج سال آینده، هر سال دو کشتی جنگی به بزرگی ناوشکن های کلاس «چو هیون» با وزن حدود ۵ هزار تن بسازد.
کیم در مراسمی که در بندر نامپو برای آغاز به کار ناوشکن چند منظوره جدید «چو هیون» برگزار شده بود، شرکت کرد.
او همچنین اعلام کرد که کوریای شمالی در آینده نزدیک قصد دارد یک ناوشکن ۵ هزار تنی دیگر با نام «کانگ کون» و همچنین کشتی های جنگی راهبردی ۱۰ هزار تنی را نیز به خدمت بگیرد.
کیم با اشاره به اینکه نیروی بحری تاکنون ضعیف ترین بخش اردوی کوریای شمالی بوده است، اظهار داشت که از این پس توانمندی های نیروی بحری این کشور به «سطحی شگفت انگیز و فراتر از تصور» خواهد رسید.













