جهان
1 دقیقه مطالعه
ایران به آمریکا و اسرائیل در مورد غنی‌سازی اورانیوم تا سطح تسلیحاتی هشدار داد
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ایران، اظهار داشت: «ما این موضوع را در مجلس بررسی خواهیم کرد.»
ایران به آمریکا و اسرائیل در مورد غنی‌سازی اورانیوم تا سطح تسلیحاتی هشدار داد
ایران به آمریکا و اسرائیل در مورد غنی‌سازی اورانیوم تا سطح تسلیحاتی هشدار داد / AP

ایران روز سه‌شنبه هشدار داد که یکی از پاسخ‌هایش به حمله مکرر آمریکا و اسرائیل به خاکش می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم تا 90 فیصد خالص باشد.

سطح خالص 90 فیصد، سطح تسلیحاتی محسوب می‌شود.

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ایران، طی پستی درپلاتفورم X اظهار داشت: «ما این وضعیت را در مجلس بررسی خواهیم کرد.»

اظهارات رضایی در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقوی پس از حملات آمریکا و اسرائیل به ایران در تاریخ 28  فبروری مطرح می‌شود؛ این حملات منجر به تلافی تهران علیه اسرائیل و متحدان آمریکا که میزبان دارایی‌های آمریکایی در خلیج فارس هستند، شده و منجر به بسته شدن تنگه هرمز شد.

آتش‌بس با میانجیگری پاکستان درتاریخ  8  اپریل به اجرا درآمد، اما مذاکرات در اسلام‌آباد منجر به توافق پایداری نشد.

 این آتش‌بس بعداً توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور نامحدود تمدید شد.

با این حال روز یکشنبه، ایران پاسخ خود را در مورد پیشنهاد آمریکا برای پایان دادن به جنگ به پاکستان ارسال کرد؛ ترامپ آن را «کاملاً غیرقابل قبول» توصیف کرد.