جهان
2 دقیقه مطالعه
امریکا حملاتی را بر اهداف ایران انجام داد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که یک پایگاه هوایی امریکا را هدف قرار داده است، در حالیکه کویت سیستم ‌های دفاع هوایی خود را برای مقابله با موجی از آنچه که به عنوان حملات موشکی و پهپادی خصمانه توصیف می ‌کند، فعال کرده است
امریکا حملاتی را بر اهداف ایران انجام داد
امریکا حملاتی را بر اهداف ایران انجام داد / AP

قوماندانی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) در طول آخر هفته حملاتی علیه رادارها و مراکز نظامی ایران در شهر گوروک و جزیرۀ قشم انجام داد.

در پستی در ایکس، سنتکام گفت که امریکا در پاسخ به «اقدامات تهاجمی ایران» عمل کرده است که شامل از کار انداختن یک پهپاد MQ-1 در آب‌ های بین‌المللی بود.

سنتکام تأیید کرد که هیچ ‌یک از نیرو های امریکایی در جریان عملیات آسیب ندیدند و افزود که به حفاظت از دارایی‌ ها و منافع امریکا در پاسخ به تجاوزات بی‌ مورد ایران در طول آتش‌بس ادامه خواهد داد.

کویت موشک ‌ها را رهگیری می‌ کند

در همین حال، اردوی کویت می‌ گوید پدافند هوایی این کشور «در حال حاضر با حملات موشکی و پهپادی دشمنانه مواجه است».

اردو افزود که اگر صدا های انفجار شنیده شود، نتیجۀ رهگیری این پرتابه‌ ها توسط پدافند هوایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از این رویداد ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که پایگاه هوایی امریکایی «که از آن حمله نظامی امریکا به جزیرۀ سیرک آغاز شده بود» را هدف قرار داده است.

این اعلامیه اندکی پس از آن منتشر شد که کویت اعلام کرده بود حملات دشمن را رهگیری می‌ کند.

سپاه هشدار داد که «اگر این تجاوز تکرار شود، پاسخ کاملاً متفاوت خواهد بود».