سیاست
1 دقیقه مطالعه
اردوغان با آل نهیان صحبت تلفنی انجام داد
اردوغان هشدار می‌ دهد که افزایش خشونت امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌ اندازد و تأکید می ‌کند که مسئله هسته‌ای ایران نیاز به یک راه ‌حل دیپلماتیک دارد
اردوغان با آل نهیان صحبت تلفنی انجام داد
/ AA

رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور تورکیه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان, رئیس امارات متحده عربی صحبت تلفنی انجام داد. این تماس در حالی صورت گرفت که اسرائیل به حملات خود علیه ایران ادامه می ‌دهد.

بر اساس بیانیه‌ای که روز سه ‌شنبه منتشر شد، علاوه بر موضوع درگیری‌ های اسرائیل و ایران، دو رهبر درباره روابط دوجانبه و سایر مسائل منطقه‌ای نیز بحث و تبادل نظر کردند.

در این تماس، رئیس ‌جمهور اردوغان اظهار داشت که چرخه خشونتی که با حملات اسرائیل به ایران آغاز شده است، امنیت کل منطقه را به خطر می ‌اندازد و منطقه توان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد.

اردوغان همچنین بر تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ ها از طریق کانال‌ های دیپلماتیک تأکید کرد.

وی کلید حل اختلافات هسته‌ای با ایران را بازگشت به مذاکرات دانست.

اردوغان هشدار داد که وضعیت جاری نباید شرایط وخیم انسانی در غزه را تحت‌الشعاع قرار دهد و تأکید کرد که در صورت بی ‌توجهی، کرانه باختری و بیت ‌المقدس شرقی نیز ممکن است در معرض تهدید اشغال اسرائیل قرار گیرند.

 

دریابید
ایران خواستار تضمین پایان درگیری ‌ها در لبنان شد
تورکیه به حملات اشغالگران اسرائیلی در کرانه باختری واکنش نشان دادند
یک کودک فلسطینی توسط نیرو های اسرائیلی کشته شد
نخست وزیر پاکستان تفاهم ‌نامه بین ایران و امریکا را به عنوان میانجی امضا کرد
تفاهم‌نامه آمریکا و ایران توسط ترامپ و پزشکیان «رسماً منعقد شد»
شریف: توافقنامه مهم بازگشایی تنگه هرمز و لغو محاصره بحری آمریکا در حال اجرایی شدن است
خاقان فیدان، وزیر امور خارجه تورکیه، در قازان با ولادیمیر پوتین دیدار کرد
سفرا به رئیس جمهور تورکیه اعتمادنامه خود را تقدیم کردند
فرهنگ تورکیه در لس انجلس امریکا به نمایش گذاشته می شود
وزیر اسرائیلی نسبت مشکلات ویزه سفر خود به امریکا را کنسل کرد
وزیر فیدان درپیام ارسالی اش به لاوروف در مورد تنگه هرمزگفت: «عبور امن و بدون وقفه ضروری است»
استقرار سیستم دفاع هوایی ناتو در ولایت قونیه تورکیه
وزیر امور خارجه تورکیه خواستار اجرای بدون وقفه توافق امریکا و ایران شد
شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی خط لوله آب به ام صفا در کرانه باختری را تخریب کردند
آمریکا: تنگه هرمز طبق توافق صلح با ایران برای عبور آزاد باز شد